NEWSFEED RTL Z:

NEWS:

    Hardware producenten zoeken een nieuwe toekomst in software

    • 3/17/2017

    Hardware producenten zoeken een nieuwe toekomst in software

    Software.jpg

    De rol van software in de economie, maar ook in het dagelijks leven, wordt steeds belangrijker. Overal zitten vandaag de dag sensoren in, tot in koelkasten toe. Deze onstuitbare trend werpt voor steeds meer producenten van hardware de vraag op of ze moeten blijven wat ze zijn of dat het verstandig is om een afslag te maken naar het maken van software en het aanbieden van software diensten. Die afslag kan zeer lucratief blijken. De moderne auto zit vol software. Er is toegang tot het Internet en er is vaak al een computer ingebouwd. Dat zijn bronnen van data. Die kun je als automaker gebruiken om het auto-ontwerp te verbeteren. Je kunt ze ook aan stedelijke ontwikkelaars ter beschikking stellen om het verkeer beter en sneller door de stad te laten gaan. Je kunt ze ook beschikbaar stellen aan verzekeraars die zodoende meer op maat gemaakte verzekeringen kunnen aanbieden.

    Bedrijven uit verschillende sectoren proberen met wisselend succes de overstap te maken. De meest succesvolle onder hen begrijpen hoe software, data en connectivity waarde kunnen creëren voor specifieke klantengroepen. Ze zijn in staat in te spelen op de klantbehoefte en kunnen zodoende nieuwe business- en verdienmodellen ontwikkelen die passen bij een software omgeving. Ze zijn bovendien in staat om hun bestaande softwareaanbod aan deze nieuwe modellen aan te passen. Veel bedrijven kunnen deze stap (nog) niet maken. Ze blijken niet in staat hun nieuwe klantengroepen het juiste aanbod te doen of het juiste product te ontwikkelen. De software en services klant is immers een andere klant dan zijn traditionele hardware klant. In veel gevallen blijven software en services onderdeel van het hardware aanbod in plaats van een op zich zelf staand aanbod. Ook ontbreekt vaak nog het begrip dat software en services in een eigen ecosysteem functioneren met eigen spelregels die om een eigen benadering vragen. Een van de consequenties is dat de verkoopafdeling met nieuwe mensen gevuld moet worden. Verkopers die begrijpen dat de geslaagde verkoop het begin moet zijn van de uitbouw van een langdurige relatie.

    Meer lezen: http://www.ercapital.nl/article/Hardware-producenten-zoeken-een-nieuwe-toekomst-in.html


     

    TWEETS